17 Temmuz 2008 Perşembe

kene çeşitleri ve türleri

Keneler
Keneler zorunlu kan emici artropodlar olup, Dünya’nın her bölgesinde gözlenmektedirler. Ülkemizde halk arasında kene, sakırga, yavsı, kerni gibi isimlerle bilinmektedirler.
Kenelerin sistematikteki yeri ve önemli türlerin isimleri aşağıda verilmiştir.
Anaç: ARTHROPODA
Anaç bölümü : CHELICERATA
Sınıf altı: Acarina (Acari)
Dizi: Metastigmata
Aile: İxodidae
Soy: İxodes
Tür: İxodes ricinus
Soy:Hyalomma
Tür: Hyalomma anatolicum anatolicum
Tür: Hyalomma anatolicum excavatum
Tür: Hyalomma detritum
Tür: Hyalomma marginatum marginatum
Tür: Hyalomma marginatum rufipes
Tür: Hyalomma marginatum turanicum
Tür: Hyalomma aegyptium
Soy: Amblyomma (Türkiye’de yok)
Tür: Amblyomma variegatum
Soy: Haemaphysalis
Tür: Haemaphysalis parva
Tür: Haemaphysalis sulcata
Tür: Haemaphysalis punctata
Tür: Haemaphysalis inermis
Soy: Dermacentor
Tür: Dermacentor marginatus
Tür: Dermacentor niveus
Soy: Boophilus
Tür: Boophilus annulatus calcaratus
Soy: Rhipicephalus
Tür: Rhipicephalus sanguineus
Tür: Rhipicephalus bursa
Tür: Rhipicephalus turanicus
Tür: Rhipicephalus appendiculatus (Türkiye’de yok)
Aile:Argasidae
Soy: Ornithodorus
Tür: Ornithodorus lahorensis
Soy: Argas
Tür: Argas reflexus
Tür: Argas persicus
Soy: Otobius
Tür: Otobius megnini

Günümüzde Argasidae ve Ixodidae ailelerine bağlı 850 türü bilinmektedir. Amblyomma soyu dışındaki soylara bağlı birçok kene türü, Türkiye’de yaygın olarak bulunmaktadır.
Doç.Dr. Zati Vatansever vatansev@veterinary.ankara.edu.tr zativet@hotmail.com

Hiç yorum yok: